Forgatom a tollam,
söndörgetem, pödröm
ujjaim közt lassan,
közben gyönyörködöm.
Pedig ütött-kopott pára
ezüstszínét kezem letörölte,
a rút szürke maradt mára
és a kézhez ferdült hegye.
A kupakja kotyog,
csillog az akasztója,
ha megfeszítem, forog,
mint egy ósdi körhinta.
De a nyom, a barázda,
amit a papíron szántott,
tökéletes mása
amit agyam gyártott.
Nélkülöz minden eleganciát,
mint írásaim nagyobb része
testem sejt gondolkodót, s nem esztétát,
ki inkább igazat ír, mint szépet.
Ehhez remek szerszám e filléres toll,
ami árát hazudtolva szolgál régen,
nincs előtte titok, nincsen fehér folt,
rögzít hűen múltat, alapoz jövőt merészen.
Miután elvégezte a kirótt munkát,
tinta-verejtékes „homlokát” megtörli,
az asztalon megkeresi hálókupakját,
s, ha kipihente magát, ujjaimmal közli.
söndörgetem, pödröm
ujjaim közt lassan,
közben gyönyörködöm.
Pedig ütött-kopott pára
ezüstszínét kezem letörölte,
a rút szürke maradt mára
és a kézhez ferdült hegye.
A kupakja kotyog,
csillog az akasztója,
ha megfeszítem, forog,
mint egy ósdi körhinta.
De a nyom, a barázda,
amit a papíron szántott,
tökéletes mása
amit agyam gyártott.
Nélkülöz minden eleganciát,
mint írásaim nagyobb része
testem sejt gondolkodót, s nem esztétát,
ki inkább igazat ír, mint szépet.
Ehhez remek szerszám e filléres toll,
ami árát hazudtolva szolgál régen,
nincs előtte titok, nincsen fehér folt,
rögzít hűen múltat, alapoz jövőt merészen.
Miután elvégezte a kirótt munkát,
tinta-verejtékes „homlokát” megtörli,
az asztalon megkeresi hálókupakját,
s, ha kipihente magát, ujjaimmal közli.