Vagy hallgat,
sunyít és lappang,
vagy fennen hirdeti,
ami jó neki.
Legyen az ostobaság,
ki nem fejtett okosság,
egyre megy, ha kimondja
és nem számít, ha elfojtja.
A magabiztosságot irigylem,
a meggyőződés igényem.
A tévedhetetlenségbe vetett hit,
ami engem elámít.
Csodálom a sziklaszilárd butaságot,
a spontán áradó álnokságot,
de énem leginkább ama közönséget tiszteli
amely e sok zagyva moslékot megeszi.
Akinek se nem pró, pláne nem kontra
fontolgatásra, gondolkodásra semmi gondja,
az már megtalálta privát mennyországát
csak nem találja hozzá a kapukulcsát.
Ő ugyanúgy kirekesztett marad,
mint aki minden álnokságot tagad,
aki köti az ebet a karóhoz,
illőn egy gondolkodóhoz.
Számára „Kánaánt” nem teremt senki,
mert tudni akar, nem pediglen hinni,
nyugtot a bábeli hallgatásban nem nyerhet,
de ezzel másnak nem, csak magának ás vermet.
Az ő igazsága másnak nem fájhat,
hallgatása öntelt hólyagoknak nem árthat,
de bosszantó árnyékként ott lebeg szelleme,
mutatva a Sötétnek, hogyan is kellene.
sunyít és lappang,
vagy fennen hirdeti,
ami jó neki.
Legyen az ostobaság,
ki nem fejtett okosság,
egyre megy, ha kimondja
és nem számít, ha elfojtja.
A magabiztosságot irigylem,
a meggyőződés igényem.
A tévedhetetlenségbe vetett hit,
ami engem elámít.
Csodálom a sziklaszilárd butaságot,
a spontán áradó álnokságot,
de énem leginkább ama közönséget tiszteli
amely e sok zagyva moslékot megeszi.
Akinek se nem pró, pláne nem kontra
fontolgatásra, gondolkodásra semmi gondja,
az már megtalálta privát mennyországát
csak nem találja hozzá a kapukulcsát.
Ő ugyanúgy kirekesztett marad,
mint aki minden álnokságot tagad,
aki köti az ebet a karóhoz,
illőn egy gondolkodóhoz.
Számára „Kánaánt” nem teremt senki,
mert tudni akar, nem pediglen hinni,
nyugtot a bábeli hallgatásban nem nyerhet,
de ezzel másnak nem, csak magának ás vermet.
Az ő igazsága másnak nem fájhat,
hallgatása öntelt hólyagoknak nem árthat,
de bosszantó árnyékként ott lebeg szelleme,
mutatva a Sötétnek, hogyan is kellene.