I. Allegro non troppo
Az első tételen szelíd melankólia
uralkodik el.
Keszekusza amorf massza,
amit a zajból kiveszek.
A tartózkodóan elégikus főtémával
szemben
a melegséget a melléktéma árasztja
nem a koncertterem.
Én konkrétan először ekkor
aludtam el.
Majd halkan dorgáltam Brámszot.
El innen, el!
II. Andante moderato
A második tétel fő gondolata
lassan lendül neki,
aztán a lehető leggyorsabban
az elánt el is veszti.
III. Quasi minuetto,Moderato
Jól van, ezt frappánsan megoldották,
amennyire lehet.
Elégedetten a népies motivikán
alapuló tételre áttérhettek.
Az egyedüli, mely pozitívan
értékelhető volt,
kimúlt néhány perc alatt
és aztán pont.
Hacsak nem számítom a tikkelést
és hajhullást,
Brahmstól nem várt környezetterhelést
megállíthatatlan zuhanást.
IV. Allegro non assai
A zárótétel táncos karakterű,
ritmikus, magyaros.
Jellege ringatózóbb, egyszerűbb,
oldottabb.
A moll hangulat nem a műben,
a fejekben tanyázott.
Sem zenészben, sem közönségben,
mély nyomot nem hagyott.
Az első tételen szelíd melankólia
uralkodik el.
Keszekusza amorf massza,
amit a zajból kiveszek.
A tartózkodóan elégikus főtémával
szemben
a melegséget a melléktéma árasztja
nem a koncertterem.
Én konkrétan először ekkor
aludtam el.
Majd halkan dorgáltam Brámszot.
El innen, el!
II. Andante moderato
A második tétel fő gondolata
lassan lendül neki,
aztán a lehető leggyorsabban
az elánt el is veszti.
III. Quasi minuetto,Moderato
Jól van, ezt frappánsan megoldották,
amennyire lehet.
Elégedetten a népies motivikán
alapuló tételre áttérhettek.
Az egyedüli, mely pozitívan
értékelhető volt,
kimúlt néhány perc alatt
és aztán pont.
Hacsak nem számítom a tikkelést
és hajhullást,
Brahmstól nem várt környezetterhelést
megállíthatatlan zuhanást.
IV. Allegro non assai
A zárótétel táncos karakterű,
ritmikus, magyaros.
Jellege ringatózóbb, egyszerűbb,
oldottabb.
A moll hangulat nem a műben,
a fejekben tanyázott.
Sem zenészben, sem közönségben,
mély nyomot nem hagyott.