Hogyan késhet egy különgép?
Méghozzá nem is akármilyen, akármelyik, hanem egy elnöki különgép. Tehát nem menetrendszerű, aminek alkalmazkodnia kell, hanem külön, éppen ezért nevezték el okos emberek különgépnek.
Mi? Hogyan ilyen nincsen, ilyen nem fordulhat elő? Én másképpen emlékezem. Én nem állítom, hogy kis hazánk - persze rajtunk kívül – bárkinek is a szíve csücske, de mi bennszülöttek már csak ilyenek vagyunk, nekünk a hazánk a legfontosabb és a hideg sör, bár az előbbiben már nem is vagyok annyira biztos.
Ha valaki ígéretet tesz, vagy legalábbis nem ágál az ellen utazása előtt hónapokkal, esetleg évekkel, hogy eltöltsön nálunk néhány önfeledt órát, ha nem vonja vissza az utazás előkészítésére vonatkozó utasítását, vagy legalábbis nem gátolja meg ebben hű mamelukjait, az tulajdonképpen abbéli akaratát fejezi ki, miszerint látogatást kíván tenni országunkban. Ha viszont ez így van, akkor gondolom a nagy nap reggelén időben kel fel ágyikójából, időben készülődik össze főleg, hogy a nógatására külön stáb áll a rendelkezésére, aki halált megvető bátorsággal - a diktátor, akarom mondani a kedves hazánkba látogató vendég vérszomjától függően.
De így, vagy úgy előbb, vagy utóbb csak el kell indulni arra a fene repülőtérre, mert azért azt nem várhatja senki, hogy egy olyan bazi nagy gép a kertje végében landoljon. Ha a Zeppelin volna az más tészta, de az nem felelne meg a kor követelményeinek, aminek az állampolgárok nem biztos, hogy nem örülnének.
Ha minden ilyen szépen, a protokollnak megfelelően zajlódik igazan nem értem, hogyan késhet egy elnöki különgép. Persze alias és fővesztés terhe mellett kiadhatja a torony késve is a felszállási parancsot, de nem hiszem, hogy ez lenne a leggyakoribb ok, lehet az is, hogy légörvénybe kerülnek, vagy más kedvezőtlen időjárási körülmények lassítják a repülést. (Bizonyos esetekben olyannyira, mint a lengyel kormány esetében tokkal vonóval)
Aztán az is lehetséges - nem, nem lehetséges - hogy a fogadó állam nem adja meg a leszállási engedélyt, de akkor az itteni stáb repül, méghozzá szárnyak és ejtőernyő nélkül, tehát mindenképpen fájdalmas landolás várható. Ez sem vesz igénybe órákat, hiszen tudjuk, ismerjük az ősi fizikai törvényszerűséget, miszerint minden vízbe mártott test, ja nem ezt, hanem a másikat, hogy aszongya, repül a nehéz kő, ki tudja hol áll meg, kit hogyan talál meg ... és akkor mind meg fogtok dögleni, de abban sem vagyok egészen biztos, hogy ezt a tételt így fogalmaztak volna meg eleink.
Lehet romlott a kaviár, ami nem kell mindig, de ettől a repülő nemhogy lassulna, hanem inkább gyorsulni fog, mert illik hamarabb landolni, mielőtt a főnök mindent összecsantáz.
Az ellenszél csúnya tréfát űzhet a törékeny géppel, a felszálló madarak is, ha már volt olyan felelőtlen a repülőtér gondoksága, hogy nem riasztotta el őket. Most jól meg is nézhetik magukat Szibériában. Aztán azt sem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy tulajdonképpen milyen távot kell megtennie annak a repülőnek. A fenti kifogások kiválóan alkalmazhatóak, kivéve, ha a repülési idő a háromszorosa a repülési távhoz arányló időtartamnak. Azért ezt már elég nehéz kimagyarázni, ehhez már igazán velős és öblös hazugság szükségeltetik.
De ne feledjük politikusokkal állunk szemben, pont nekik okozna ez valamiféle gondot, vagy problémát, esetleg nehézséget?
Méghozzá nem is akármilyen, akármelyik, hanem egy elnöki különgép. Tehát nem menetrendszerű, aminek alkalmazkodnia kell, hanem külön, éppen ezért nevezték el okos emberek különgépnek.
Mi? Hogyan ilyen nincsen, ilyen nem fordulhat elő? Én másképpen emlékezem. Én nem állítom, hogy kis hazánk - persze rajtunk kívül – bárkinek is a szíve csücske, de mi bennszülöttek már csak ilyenek vagyunk, nekünk a hazánk a legfontosabb és a hideg sör, bár az előbbiben már nem is vagyok annyira biztos.
Ha valaki ígéretet tesz, vagy legalábbis nem ágál az ellen utazása előtt hónapokkal, esetleg évekkel, hogy eltöltsön nálunk néhány önfeledt órát, ha nem vonja vissza az utazás előkészítésére vonatkozó utasítását, vagy legalábbis nem gátolja meg ebben hű mamelukjait, az tulajdonképpen abbéli akaratát fejezi ki, miszerint látogatást kíván tenni országunkban. Ha viszont ez így van, akkor gondolom a nagy nap reggelén időben kel fel ágyikójából, időben készülődik össze főleg, hogy a nógatására külön stáb áll a rendelkezésére, aki halált megvető bátorsággal - a diktátor, akarom mondani a kedves hazánkba látogató vendég vérszomjától függően.
De így, vagy úgy előbb, vagy utóbb csak el kell indulni arra a fene repülőtérre, mert azért azt nem várhatja senki, hogy egy olyan bazi nagy gép a kertje végében landoljon. Ha a Zeppelin volna az más tészta, de az nem felelne meg a kor követelményeinek, aminek az állampolgárok nem biztos, hogy nem örülnének.
Ha minden ilyen szépen, a protokollnak megfelelően zajlódik igazan nem értem, hogyan késhet egy elnöki különgép. Persze alias és fővesztés terhe mellett kiadhatja a torony késve is a felszállási parancsot, de nem hiszem, hogy ez lenne a leggyakoribb ok, lehet az is, hogy légörvénybe kerülnek, vagy más kedvezőtlen időjárási körülmények lassítják a repülést. (Bizonyos esetekben olyannyira, mint a lengyel kormány esetében tokkal vonóval)
Aztán az is lehetséges - nem, nem lehetséges - hogy a fogadó állam nem adja meg a leszállási engedélyt, de akkor az itteni stáb repül, méghozzá szárnyak és ejtőernyő nélkül, tehát mindenképpen fájdalmas landolás várható. Ez sem vesz igénybe órákat, hiszen tudjuk, ismerjük az ősi fizikai törvényszerűséget, miszerint minden vízbe mártott test, ja nem ezt, hanem a másikat, hogy aszongya, repül a nehéz kő, ki tudja hol áll meg, kit hogyan talál meg ... és akkor mind meg fogtok dögleni, de abban sem vagyok egészen biztos, hogy ezt a tételt így fogalmaztak volna meg eleink.
Lehet romlott a kaviár, ami nem kell mindig, de ettől a repülő nemhogy lassulna, hanem inkább gyorsulni fog, mert illik hamarabb landolni, mielőtt a főnök mindent összecsantáz.
Az ellenszél csúnya tréfát űzhet a törékeny géppel, a felszálló madarak is, ha már volt olyan felelőtlen a repülőtér gondoksága, hogy nem riasztotta el őket. Most jól meg is nézhetik magukat Szibériában. Aztán azt sem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy tulajdonképpen milyen távot kell megtennie annak a repülőnek. A fenti kifogások kiválóan alkalmazhatóak, kivéve, ha a repülési idő a háromszorosa a repülési távhoz arányló időtartamnak. Azért ezt már elég nehéz kimagyarázni, ehhez már igazán velős és öblös hazugság szükségeltetik.
De ne feledjük politikusokkal állunk szemben, pont nekik okozna ez valamiféle gondot, vagy problémát, esetleg nehézséget?