Forgatom a számban a szót: traffipax.
Egyszerre jelent félelemet, utálatot és technikai csodát. A sorrend nem is számít, de a felsorolás nem teljes. Egyetlen jellemzővel nem egészül ki és ez a közlekedésbiztonság.
Mindent elhiszek, de ma, itt mindenről szól a történet, mint a közlekedésbiztonságról.
Ha szétszedjük kapunk egy egészen egészséges traffi(k) szótövet, vagy tőszót. Ez valami közlekedési hókuszpókuszt jelöl. A pax pedig békét. Ha a szó első felével egyet is tudok érteni a másodikkal semmiképpen. Vagy esetleg nagyon erőltetetten.
Aki nem helyesen választja meg sebességét könnyen dimenziót válthat és ilyenkor bizony béke vele, vagy béke poraira.
Lehet, hogy erősen kezdtem, de a mai viszonyok mellett szinte mindegy, hogy az ember kisodródva leli halálát, vagy a büntetési csekkre pillantva. És mindenki nyugodjon meg és maradjon békében, előbb-utóbb megbüntetik. Ha nem a rendőrség a gyorshajtás miatt, akkor a lassú hajtás miatt az autóstársai.
Mindenki békétlen, aki siet és rohan – és pont emiatt veszíti el a kontrollt a sebessége felett. Mennyire békétlenné is válik a legbékésebb autós is, aki beleszalad egy trafiba és mennyire békétlenül (nyugtalanul) fogja várni a csekket és közben eszi a kefét, hogy ugye nem, ugye csak ennyivel, vagy annyival ment, de sajnos mindig annyival szokott menni az ilyen autós, az olyan autós, pedig ennyivel. A lényeg, hogy a nagyobb bírságot fogja megkapni, mint amibe belenyugodott, amivel megbékélt, ha lehet egyáltalán ebben az esetben megbékélésről beszélni.
Aztán előbb-utóbb (remélem előbb) meghirdetik a békétlen autósok a harcot a stabil, telepített traffipaxok ellen. Ez az igazi Háború és béke, nem a Tolsztojé. Hogy a végén ki győz, nem lehet tudni, de remélem mi, és az sem körvonalazódott még, hogy mikor lehet kijelenteni, hogy győzött egyik, vagy másik fél. Ha a ráfordítást megduplázták a bírságból befolyt összegek, vagy ha sikerül minden kamerát elpusztítani? Nyitott a kérdés, de sem az első, sem az utóbbi esetben nem esik szó a közlekedésről, arról, hogy esetleg ártatlan emberek élete, testi épsége nagyobb biztonságba kerülne egy a városban 200-zal száguldozó utólagos megbüntetése következtében. Addig a kamikazeként túl alacsonyan repülő vezetők, számos életet veszélyeztetnek és érdekes módon nem arról olvasunk, hogy az ilyen száguldozók elfogására áldozna államunk. Valahogy ez olyan másodlagos, de békéljünk meg vele.
A legközelebbi fényképig béke mindenkivel!
Egyszerre jelent félelemet, utálatot és technikai csodát. A sorrend nem is számít, de a felsorolás nem teljes. Egyetlen jellemzővel nem egészül ki és ez a közlekedésbiztonság.
Mindent elhiszek, de ma, itt mindenről szól a történet, mint a közlekedésbiztonságról.
Ha szétszedjük kapunk egy egészen egészséges traffi(k) szótövet, vagy tőszót. Ez valami közlekedési hókuszpókuszt jelöl. A pax pedig békét. Ha a szó első felével egyet is tudok érteni a másodikkal semmiképpen. Vagy esetleg nagyon erőltetetten.
Aki nem helyesen választja meg sebességét könnyen dimenziót válthat és ilyenkor bizony béke vele, vagy béke poraira.
Lehet, hogy erősen kezdtem, de a mai viszonyok mellett szinte mindegy, hogy az ember kisodródva leli halálát, vagy a büntetési csekkre pillantva. És mindenki nyugodjon meg és maradjon békében, előbb-utóbb megbüntetik. Ha nem a rendőrség a gyorshajtás miatt, akkor a lassú hajtás miatt az autóstársai.
Mindenki békétlen, aki siet és rohan – és pont emiatt veszíti el a kontrollt a sebessége felett. Mennyire békétlenné is válik a legbékésebb autós is, aki beleszalad egy trafiba és mennyire békétlenül (nyugtalanul) fogja várni a csekket és közben eszi a kefét, hogy ugye nem, ugye csak ennyivel, vagy annyival ment, de sajnos mindig annyival szokott menni az ilyen autós, az olyan autós, pedig ennyivel. A lényeg, hogy a nagyobb bírságot fogja megkapni, mint amibe belenyugodott, amivel megbékélt, ha lehet egyáltalán ebben az esetben megbékélésről beszélni.
Aztán előbb-utóbb (remélem előbb) meghirdetik a békétlen autósok a harcot a stabil, telepített traffipaxok ellen. Ez az igazi Háború és béke, nem a Tolsztojé. Hogy a végén ki győz, nem lehet tudni, de remélem mi, és az sem körvonalazódott még, hogy mikor lehet kijelenteni, hogy győzött egyik, vagy másik fél. Ha a ráfordítást megduplázták a bírságból befolyt összegek, vagy ha sikerül minden kamerát elpusztítani? Nyitott a kérdés, de sem az első, sem az utóbbi esetben nem esik szó a közlekedésről, arról, hogy esetleg ártatlan emberek élete, testi épsége nagyobb biztonságba kerülne egy a városban 200-zal száguldozó utólagos megbüntetése következtében. Addig a kamikazeként túl alacsonyan repülő vezetők, számos életet veszélyeztetnek és érdekes módon nem arról olvasunk, hogy az ilyen száguldozók elfogására áldozna államunk. Valahogy ez olyan másodlagos, de békéljünk meg vele.
A legközelebbi fényképig béke mindenkivel!